Diensten

Plaatsbeschrijvingen.



Plaatsbeschrijvingen :

Bij verhuur is een gedetailleerde plaatsbeschrijving onontbeerlijk. Het opmaken van een plaatsbeschrijving is bovendien wettelijk verplicht en het rapport dient mee geregistreerd te worden met de huurovereenkomst. Het is een belangrijke bescherming voor zowel de verhuurder als de huurder en vermijdt heel wat discussies.


Onze werkwijze :

-De plaatsbeschrijving wordt uitgevoerd door een expert waarbij snelheid en accuraatheid primeren. Het is immers zeer belangrijk om nauwkeurige en betrouwbare beschrijvingen en vaststellingen te doen.

 

-Na de opname worden de rapporten meteen opgemaakt en via mail bezorgd in een versleutelde pdf. Ook de verwerking van bijkomende opmerkingen achteraf is voorzien in onze dienstverlening.

 

-We zorgen voor een mooi en gestructureerd rapport zodat je een duidelijk overzicht hebt van alle details, inclusief foto’s per ruimte en element en waarin je ook de vaststellingen makkelijk terugvindt.


Tarieven plaatsbeschrijving 2018 :

Een plaatsbeschrijving bij in- of uittrede van de huur wordt voor gezamenlijke rekening opgemaakt. Dit wil zeggen dat de kosten gedeeld worden tussen de huurder en de verhuurder.


De tarieven omvatten de opname, verplaatsing en oplevering van het rapport en gelden voor de particuliere verhuurder. De aangegeven tarieven zijn inclusief BTW. Voor de particuliere verhuurder verzorgen wij tevens gratis het huurcontract en de registratie.

















Voor plaatsbeschrijvingen van villa’s, burelen, winkels, bedrijven en wegenwerken maken wij graag een offerte.


Offertes voor plaatsbeschrijvingen van tuinen en opritten kunnen na overleg aangeboden worden.


Alle contactgegevens dienen te worden voorzien door de opdrachtgever. Alle eigendommen dienen toegankelijk te zijn op hetzelfde overeengekomen tijdstip. Per bijkomende verplaatsing wordt € 50 extra in rekening gebracht.


Intrede

Uittrede

Studio

€ 280

€ 210

Appartement (1 slpk)

€ 300

€ 230

Appartement (2 slpk)

€ 320

€ 250

Appartement (3 slpk)

€ 340

€ 270

Appartement (4 slpk)

€ 360

€ 290

Rijwoning

€ 370

€ 300

Half open bebouwing

€ 370

€ 300

Open bebouwing

€ 370

€ 300


Riolering.


Vanaf 1 juli 2011 is een keuring van de privéwaterafvoer van woningen en gebouwen verplicht. Deze verplichting van keuring van private riolering wordt opgelegd via het Algemeen Waterverkoopreglement. Dit reglement bepaalt de rechten en de plichten van de drinkwaterleverancier, de rioolbeheerder en de klant.


Met betrekking tot de keuring van de riolering heeft Minister Joke Schauvliege een Ministerieel besluit betreffende de keuring van de binneninstallatie en de privéwaterafvoer. Hierin worden een aantal zaken verduidelijkt wat betreft de uitvoering van de keuring van de private riolering (zie ook de wijziging hieronder!).


Een rioolbeheerder kan ook bijkomende zaken laten keuren indien deze zijn opgenomen in een bijzonder waterverkoopreglement/aanvullende voorwaarden, goedgekeurd door de minister.


De eigenaar of huurder is verantwoordelijk voor de plaatsing, de wijziging, de herstelling, het onderhoud en de goede werking van zijn privéwaterafvoer. De gebruiker (eigenaar/huurder) is verantwoordelijk voor het goed gebruik van de privéwaterafvoer.


De rioolbeheerder is verantwoordelijk voor de organisatie en kwaliteitsborging van de keuring privé-riolering op zijn grondgebied. Hij bepaalt de regels hieromtrent (wie mag deze keuring uitvoeren, wat dient geïnventariseerd te worden, aan welke eisen moet een keurder voldoen).



Meer info www.vlario.be